PPC reklama

PPC Reklama: efektivní internetová reklama placená za klik

Co znamená PPC?

PPC znamená platba za kliknutí (anglicky pay-per-click). Jedná se o model zpoplatnění reklamy, kdy platíte za skutečné příchozí návštěvníky, nikoliv za počet zobrazení či časové období jako je tomu např. u bannerové reklamy nebo přednostních zápisů v katalozích.

Kde se reklama zobrazuje?

Reklamu s modelem platby PPC podporují jednak vyhledávače, v ČR jsou nejvýznamnější Seznam a Google, jednak zpravodajské a tematické weby. Inzeráty se ve vyhledávačích zobrazují obvykle vpravo vedle výsledků vyhledávání a někdy také na prémiových pozicích nad přirozenými výsledky vyhledávání. Na obsahových webech se zobrazují vpravo nebo pod článkem.

Jak vypadá PPC inzerát?

Inzerát tvoří 4 řádky textu. První je Titulek, pak dva popisné řádky a čtvrtý je adresa Vašich www stránek. Obecně platí, že titulek by měl co nejvýstižněji popisovat, kam se inzerát odkazuje. Odhalte s námi tajemství správně napsaného inzerátu.

Proč je PPC reklama tak oblíbená?

Jednoduše proto, že je vysoce cílená a neruší. To ocení jak zadavatel, který osloví cílovou skupinu na základě vymezení klíčových slov, tak návštěvník, kterému se zobrazí pouze inzeráty nabízející to, co právě hledá. Navíc lze přesně sledovat, kolik lidí na reklamu kliká a regulovat kampaň pomocí maximální ceny za klik a denního rozpočtu. Základním úkolem vyhledávačů je dodávat relevantní výsledky, proto cenově zvýhodňují dobře napsané a zacílené inzeráty.