Velká změna u Google

26.2.2015

Google od 21.4.2015 upřednostní ve vyhledávání weby připravené na mobily

Google v minulém týdnu zveřejnil informaci, že plánuje od 21.4.2015 penalizovat weby, které nemají responzivní design.

Za poslední 2 roky stouplo využití mobilních technologií o více než 50%. Brouzdání na počítačích či noteboocích přebírají mobilní telefony a tablety a vše ukazuje na to, že využívání mobilních zařízení bude pro tyto účely stále častější. Na tuto skutečnost reagují i roboti fulltextových vyhledávačů a webům, které mají responzivní design, přikládají stále větší váhu a Google nyní bude dokonce tyto weby upřednostňovat.

Co znamená responzivní design?

Responsivní design, jak již z názvu vyplývá, je design, který se přizpůsobuje. Běžná internetová stránka se na mobilním zařízení zobrazí celá - veškeré ovládací prvky jsou malé a návštěvník si musí každou část stránky přiblížit, aby ji vůbec mohl ovládat či číst.

Na stránce, která využívá responzivní design, se informace automaticky přeskládají a zmenší nebo zvětší tak, aby byly uživateli na dosah. Tím se váš web nebo internetový obchod stane mnohem přehlednější a lépe ovladatelnější napříč širokým spektrem zařízení bez ohledu na velikosti jejich displaye či obrazovky.

Funkčnost responzivního designu je založená na pravidlech, umožňujících měnit stylování webu nebo e-shopu v závislosti na šířce obrazovky. Velikosti jednotlivých prvků se pak nezadávají v bodech (pixelech), ale v relativních jednotkách v kontextu velikosti obrazovky daného zařízení (telefonu, tabletu apod.).

Tyto změny budou dost zásadní a mohou výrazně zahýbat výsledky nejen na Google, ale i na Seznamu, který se drží trendů Google a mnoha věcech ho kopíruje.

Více informací naleznete také v článku na Lupa.cz.